Produkty Tianši | Časopis ROZMER | časopis pre kresťanskú duchovnú orientáciu - temy -  sekty, kulty, nové naboženstvá, nové nábozenské hnutia, nové nabozenské smery

„Nech vás nikto nezvedie prázdnymi rečami. Lebo na neposlušných synov za to prichádza Boží hnev. Nemajte s nimi nič spoločné. Lebo kedysi ste boli tmou, ale teraz ste svetlom v Pánovi. Žite ako deti svetla. Veď ovocie svetla je vo všetkej dobrote, spravodlivosti a pravde. Skúmajte, čo sa páči Pánovi a nemajte účasť na neplodných skutkoch tmy; radšej ich odhaľujte." (Ef 5, 6 – 11)

Anketa
Je islamizácia Európy aktuálnou hrozbou?

hlasovalo: 258
1/2017
Najčítanejšie články

témy

Produkty Tianši

Produkty Tianši
IVANA ŠKODOVÁ
Vážená redakcia. Moja príbuzná má vážne zdravotné problémy a je na tom veľmi zle. V Piešťanoch ju diagnostikoval istý liečiteľ a odporučil jej produkty s obchodným označením Tianši. Ich cena je ale privysoká a obávam sa, že pri dlhodobejšom užívaní to moju príbuznú, ktorá je ochotná zaplatiť akúkoľvek sumu za to, aby sa jej zdravie prinavrátilo, finančne zruinuje. Čím sú tieto produkty také výnimočné?
ĽUBICA, Hlohovec

Korporácia Tanjin Tiens Group Co., Ltd prezentuje svoje produkty ako doplnky výživy, to znamená, že nejde o lieky, ale nanajvýš o podporu alebo posilnenie organizmu. Nikde som sa však nedočítala o ich skutočných účinkoch - napríklad koľkým ľuďom sa po užívaní týchto doplnkov skutočne polepšil zdravotný stav - len samé všeobecné informácie či skúsenosti jednotlivcov, ktoré však nemôžu byť smerodajné pre tvrdenie, že tieto produkty skutočne pomáhajú.

Firma začala svoju činnosť v roku 1995 a svoje sídlo má v Pekingu. Tvrdí, že produkty Tianši už prešli previerkou medzinárodnej štandardizácie kvality ISO-9002 a šesť z nich získalo certifikáty podľa systému FDA USA. Pri ich výrobe vychádza z čínskych receptúr starých päťtisíc rokov a využíva najnovšie technológie bioinžinierstva. Údajne majú tieto produkty až také ozdravujúce vlastnosti, že spomaľujú proces starnutia či potláčajú rakovinové ochorenia.

Sama korporácia sa prezentuje ako „dodávateľ vášho zdravia a úspechu". Treba však podotknúť, že ako dodávateľ nie je vôbec lacný. Ceny za výrobky, ktoré na našom trhu ponúka, sú neúmerne vysoké (napr. viacfunkčný vankúš s fotónovou energiou stojí 132,90 €, prášok z divých mravcov je za 58,20 € a tuk z úhora kúpite za 43,50 €). Všetky tieto doplnky výživy sú, samozrejme, predražené - zdravie je zrejme dobrý biznis. Viaceré podobné spoločnosti zneužívajú nešťastie ľudí a doslova ich oberú nielen o peniaze, ale aj o zdravie tým, že im ponúkajú ilúziu pomoci. Človek túžiaci po zdraví či dobrej línii nakupuje, a nakupuje bez toho, že by poznal reálne účinky ponúkaných produktov. Nehľadá pomoc v bylinkách, ktoré si sám a zadarmo môže nazbierať, v ovocí a zelenine, v oddychu a správnej životospráve, ktorú si môže vytvoriť. Pritom tieto firmy nemajú žiadnu zodpovednosť, lebo nepredávajú lieky, ale iba doplnky stravy.

Aj v prípade korporácie Tiens ide o priamy sieťový marketing, to znamená, že ide o multilevelmarketingový predaj založený na získavaní stále nových predajcov. Firma pre nich organizuje rozličné prezentácie a školenia a motivuje ich napríklad aj takýmto vyhlásením: „Stať sa distributérom Tianši znamená nájsť si svojho vlastného boha úspechu. Naša korporácia vám osvetlí k nemu cestu. Distributéri Tianši vždy môžu počítať s podporou spoločnosti, využívať jej zdroje a pomoc, pretože Tianši je uznávaným vodcom na medzinárodnom trhu. Spolu s ňou vám pomôžeme udržať si zdravie, dosiahnuť úspechy v biznise a nadobudnúť bohatstvo. Pripojte sa k Tianši! Využite všetky možnosti a začnite hneď teraz."

Liečba produktmi Tianši je údajne veľmi dlhá - trvá niekoľko mesiacov až rokov. Pri ich cenách to ale znamená, že je i veľmi nákladná. Podľa reklamy ide o bezkonkurenčné preparáty, v ktorých je ukrytá uzdravujúca energia. Informácie, ktoré obsahujú, a hmota nevyhnutná pre fungovanie nášho organizmu sú v absolútnej rovnováhe. Avšak dôkaz o týchto tvrdeniach firma nepodáva. Podľa mňa je to však dobre premyslený obchod, ako zarobiť na ľudskom zdraví a obave z jeho straty. Mňa osobne však tieto produkty nepresvedčili, že skutočne ponúkajú to, čo sľubujú.


© Rozmer 1998 – 2017
Made by TRIAD Advertising | Powered by SIMPLE WEB